Pierwsze spotkanie sprawców kultury za nami!

Kolejny etap działań za nami! Po ogłoszeniu wyników konkursu na realizację przedsięwzięć z zakresu edukacji kulturowej zorganizowaliśmy spotkanie szkoleniowe dla beneficjentów. Podczas wydarzenia partnerzy z ogromnym zaciekawieniem wysłuchali wystąpienia Pani Agnieszki Szczurek (Ośrodek Ewaluacji, Warszawa), pn. Ewaluacja – nie ocena a refleksja,a następnie czynnie brali udział w dyskusji poświęconej ich doświadczeniom. Nie zabrakło również wiedzy praktycznej, niezbędnej do realizacji wygranych projektów. Anetta Sobczyk Główny Księgowy przedstawiła plan realizacji i rozliczania projektów w Łódzkim Domu Kultury.
Zwieńczeniem spotkania było uroczyste podpisanie umów o współpracę pomiędzy głównym operatorem programu Bardzo Młoda Kultura 2019-2021 na woj. łódzkie - Łódzkim Domem Kultury a współorganizatorami.
Przypomnijmy wygrane projekty:
- Spotkanie na dużym ekranie – I Sieradzkie Spotkania Filmowe - wieloetapowe spotkania skupione wokół filmowej tematyki, a zmierzające do wspólnego ukształtowania oferty kulturalnej i edukacyjnej w Sieradzu, a także zapoznania młodego widza z kinematografią, kulturą kina i filmem, jako środkiem wspomagającym edukację
- TOTOTAK? - zadanie polega na przygotowaniu znanego wiersza „Lokomotywa” J. Tuwima w bardzo nietypowej i nowatorskiej formie. Realizowane w ramach projektu zajęcia będą służyły do przygotowania warsztatu aktorskiego uczestników oraz opanowaniu pamięciowemu kolejnych fragmentów wiersza. Praca w ramach projektu dwóch niezależnych grup będzie rodzajem wzajemnej rywalizacji aktorskiej.
- Blisko natury - animacje kulturalno-regionalne - w projekcie zostały zaplanowane działania skupione wokół tematyki ziół, roślin dziko rosnących oraz tradycji regionu. W ramach działań pobudzona zostanie kreatywność dzieci do działań twórczych z wykorzystaniem wiedzy zdobytej podczas spotkań warsztatowych z ciekawymi ludźmi, a także wzmocniona zostanie ich integracja z osobami starszymi
- Rozprzańska KARTA 1926 badawczo, filmowo i teatralnie - projekt opiera się na badaniu przez lokalną młodzież losów dawnych mieszkańców Rozprzy, których podpisy w liczbie 158 widnieją na pamiątkowej Karcie 1926 r., wysłanej do Waszyngtonu jako dar od Polski na 150-lecie istnienia Stanów Zjednoczonych. Projekt łączy 3 dziedziny: historię, film i teatr, by wspólnym mianownikiem były efekty pracy badawczej w lokalnych archiwach i księgach parafialnych
- Media - rozumiem, uczestniczę, tworzę - w ramach zadania zrealizowane zostaną działania, które będą służyły edukacji medialnej bełchatowskich; w części "rozumiem" warsztatów z zakresu psychologii mediów, w części "tworzę" zajęć z zakresu tworzenia mediów, w części "uczestniczę" warsztatów ze specjalistą zajmującym się reklamą i tworzeniem wizerunku w mediach. W ramach projektu odbędzie się wycieczka do studia TVP w Łodzi, aby zapoznać się z pracą w studio telewizyjnym
- Krajobraz mojego miasta - widzę więcej - projekt mający za zadanie uświadomić i przekonać młodzież o potrzebie dbania o estetykę i krajobraz Zgierza, który w wielu miejscach nie ma planu zagospodarowania przestrzennego
- TAŃCZĘ, ŚPIEWAM I RYMUJĘ - FOLKLOR ZIEMI MEJ PROMUJĘ! -cykl warsztatów: muzycznych, plastycznych, poetyckich i kulinarnych. Udział w nich będzie doskonałą okazją do poznania tych wartości społeczności lokalnej, które kształtując się przez wieki, świadczą o odrębności kulturalnej i wyróżniają Opoczyńskie wśród innych regionów w Polsce
- Ożywiamy historię - głównym celem projektu jest pogłębienie edukacji historycznej dzieci i młodzieży z Poddębic oraz rozwijanie ich zdolności manualnych i artystycznych. W ramach projektu przeprowadzone zostaną warsztaty z animacji poklatkowej. Efektem pracy uczestników będzie etiuda obrazująca wydarzenia historyczne związane z miejscowością
- Łączy nas tradycja - w ramach projektu odbędą się działania plastyczne, wokalne i taneczne, które nawiązują do tematyki ludowej i przyczynią się do podniesienia poziomu zainteresowania kulturą ludową wśród młodych
- Letnisko Sokolniki Las - jesienna retrospektywa! - projekt składa się z szeregu zajęć artystycznych związanych tematycznie z miejscem, jego historią i okoliczną przyrodą, które przeniosą ich uczestników do czasów przeszłych, jednocześnie odnosząc się do teraźniejszości. W ramach warsztatów dzieci nauczą się m.in. tworzyć ekosystemy w mikroskali (lasy w słoikach) oraz dowiedzą się, jak dbać o nie i o okoliczny krajobraz. Uwrażliwione zostaną na historię oraz dziedzictwo lokalne, stając się jednocześnie bardziej świadomymi członkami własnych społeczności